גני לוקסמבורג. חובה בשמש
גני לוקסמבורג. חובה בשמש

אם יש לכם ילדים, אתם מוכרחים להקדיש יום לגני לוקסמבורג, אם אין לכם, תשיגו כאלה וגשו לשם. ואם יש יום שמשי ממש, לכו לשם ולא משנה מהו מצבכם המשפחתי. זה מקום כל כך יפה, מכל זווית שבה מביטים בו, יש בו המון פינות יפהפיות, פסלים שמעטרים אותו בכל מקום, ובעיקר גינון וצמחיה נהדרים, שכמיטב המסורת הפריזאית, מתחלפים תדירות. חוץ מלטייל בגנים, להביט במטיילים האחרים, לראות את מתרגלי הטאי צ'י, ריקוד המניפות וקבוצות תאטרון החובבים, יש המון דברים לעשות שם.

גני לוקסמבורג. פינה
גני לוקסמבורג. פינה

ברביעי, שבת וראשון, ובחופשים אפשר לשכור סירה ולתת לילדים לדחוף אותה עם מקלות במבוק ארוכים מגדה לגדה של האגם הגדול. כיף לראות אותם נהנים משעשוע כל כך לואו טקי. 2 יורו לחצי שעה (שמספיקה בהחלט) וצריך להפקיד תעודה מזהה. כשעולים למעלה, למרכז הגן, אפשר לעשות סיבוב על סוסי הפוני, או בתוך הכרכרה לקטנים יותר.

עוד פנימה, נמצאת הקרוסלה, תאטרון הבובות, שמציג כמעט כל יום, אבל ברביעי, בשבת ובראשון יש לו כמה הצגות ביום אז הסיכוי גדול יותר לתפוס אותו בזמנים.

מתחם המתקנים לילדים עולה כסף, לילדים וגם למבוגרים, יורו ושלושת רבעי, אבל שווה ביותר. אפשר לקנות קפה בקיוסק, לשבת על ספסל ולתת להם ליהנות ממתקנים מיוחדים ויפים, שמתאימים לטווח רחב של גילאים. יש במתחם הזה גם שירותים נקיים, תמיד מצרך חיוני בטיול בעיר.

אפרופו שירותים, בתוך הגן, בדרך לכניסה שליד בולבאר סן מישל, יש שירותים שהכניסה אליהם עולה 40 סנט, והם נעימים ומתוחזקים לעילא, עם ניקוי אחרי כל משתמש ולפני הבא אחריו.

גני לוקסמבורג. גם השירותים מטופחים
גני לוקסמבורג. גם השירותים מטופחים

אוכל: אם נמצאים עם ילדים, מקדונלד'ס שממול הכניסה של סן מישל, הוא סניף יפה במיוחד, ודי נוח לשבת לאכול בו. גם קוויק שממול הוא פתרון, אבל פחות אסתטי. במקדונלד'ס, אגב יש קפה לא רע בכלל. קפה טוב אמור להיות ב-Lina's שמול הפארק.

ביום יפה ממש, אפשר לקנות דברים ממול, ארוחות במקדו' או בקוויק, קרואסונים או עוגה בדלוויו המרהיב והמושחת וקפה בLina's-, ולשבת על המדשאות המוקצות לכך, וליהנות מהגנים היפהפיים, המטופחים כל כך, ומהנגישות שלהם לכל.

0

באותו עניין:

0

שמש בגני לוקסמבורג (מפריזה)

0

שתפו

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. הילדים שלי הם בעלי זכות בחירה, אך אינם ממהרים לייצר לי נכדים. הם מכירים את גני לוקסמבורג היטב, ולא חסר מה לעשות שם גם בגילם. תאור גני לוקסמבורג כמקום לילדים (שאכן מדהים מבחינה זו) נראה לי החמצה. ומה עם הדוגמה הפנטסטית לגינון צרפתי – אחת היפות בעיר? ומה עם הסינאט? המוזיאון? הפסלים המדהימים (וביניהם רפליקה של פסל החירות)? גם בלא כל זאת, הגן מאפשר פעילויות רבות גם למבוגרים: כדורסל, טניס, פטאנק, או אפילו סתם ריצה\הליכה במקום מדהים. יותר מכל מאפשרים הגנים לצפות באורח החיים הצרפתי בשעות הפנאי, גם כשאין ילדים. אגב, אין מנגלים.

  2. הייתי מודה ועוזבת, אלמלא נראה לי שהמילה האחרונה עדיין לא נאמרה על גני לוקסמבורג (וכמה מילים נוספות שכבר אמרתי צירפתי בקישור). זה באמת מקום מופלא, יוצא דופן בעושר שלו וביופי שנוטף מכל פינה, ואני דווקא אוהבת להתבונן שם באנשים שעושים כל מיני דברים משונים: כמו שיעורי טאי צ'י מעורבים בתאטרון, מתפשטים ומשתזפים בחמש עשרה מעלות, ואוכלים מקדונלד'ס בינות למיטב הפיסול הצרפתי הקלאסי לעילית הגינון הפריזאי (החלופה הצרפתית לגסות הרוח של לעשות על האש; מותר לי להגיד, כי זה בדיוק מה שאנחנו עשינו).

  3. גל בן 13 ואני לא הפסקנו להשמיע קריאות התפעלות מיופיו של הגן, הפסלים, האגם והסירות. כאן ערכנו סדרת צילומים בקומפוזיציות משתנות. זה מקום נהדר להתחיל בו יום או לעשות בו הפוגה עם כריך טעים וגם בלי.

  4. היי,
    אז אם אני מבינה נכון הכניסה עצמה לגנים אינה כרוכה בתשלום אלא רק האטרקציות כמו שציינת, לדוגמא- מתקנים סוסי פוני וכדומה?

התגובות נעולות.

סגירת תפריט