את הלובר אין צורך להציג, אבל את סיטה דז אנפן, או הסיטה דה, כמו שהוא מכונה אצלנו בשם חיבה, אסור להחמיץ. סיטה דה סייאנס, עיר המדע, בפארק בווילט, ברובע ה-19 (מטרו: porte de la villette) הוא מתחם ענק, חכם ומושקע, של מדע, מוזיקה, אמנות, טבע ומה לא, בעיבוד מרתק ואלגנטי לילדים בכל הגילאים ולהוריהם המבסוטים. שווה להזמין מקום מראש בסיטה דז אנפן, למסלול בן שעה וחצי שבו הם יוכלו לצייר בקרני אור, להתאים בין חיות לבין העקבות שלהן ולהפעיל בעצמם קרקס של מריונטות, אבל בסופו של דבר אי אפשר יהיה להזיז אותם מהלבנים הרכות, הווסטים הצהובים והקסדות במתחמון בוב הבנאי.

לקח לנו זמן לגלות, כי החוויה כל כך מעשירה וממלאת, אבל מאחורי הסיטה דה יש פארק גדול ויפהפה, עם מתקני משחקים מרהיבים, מדשאות הפרוסות לאורך קאנאל סן מרטן, קרוסלות ומה לא. מבחינת אוכל, ההיצע לא משהו, אבל ממילא בהרכב משפחתי, בוודאי של ילדים קטנים, כדאי ללכת בצרפת למקומות שסובלים ילדים בשקט. במתחם הסיטה תמצאו את היפופוטמוס, מסעדת הבשרים הכמו אמריקאית, עם אוכל אמריקאי המתקבל על הדעת, שיש בה אפילו חדר קטן ומאובזר לילדים ומלצריות סבלניות. בקוויק, לעומת זאת, יש אמנם המבורגרים גרועים מאלה של מקדונלדס, אבל הנאגטס הם שניצלונים אמיתיים, בארוחת הילדים הפרסים בדרך כלל שווים, והכי חשוב – יש שם מין ג'ימבורי ענק, כמו ההוא בגן העיר, בן שלוש קומות, שהילדים יכולים לשחק בו בנחת, בזמן שהוריהם ממרפקים את דרכם הצפופה לקופות.

כרטיס כניסה לסיאנס, ככה נקראת יחידת הזמן של השעה וחצי בתוך התצוגות לילדים, עולה 6 יורו, לכל משתתף, ילדים מעל גיל שנתיים חייבים בכרטיס, ותזמינו מראש: אין מקום (01.40.05.81.00, מדי פעם אפשר ליפול על קופאי דובר אנגלית). למשפחות שמתכננות שהות ארוכה בפריז, משתלם כבר לעשות מנוי, שעולה בסך הכל 65 יורו לכל המשפחה.

אפשר לקנות כרטיסים גם בממשק באנגלית (אבל, יש עמלה קטנה) ב-FNAC:

לחצו כאן לגילאי 2-7 (מתאים באמת לגילאים המצויינים, אל תמהרו לקפוץ לאולם של הגדולים)

לחצו כאן לגילאי 5-12

שתפו

לפוסט הזה יש 5 תגובות

  1. להפתעתי גיליתי את האתר המאוד מהנה שלך רק עכשיו (בחיפושי אחרי ביסטרו מעניין) וממש ממש שמחתי עד שקראתי על השוקולה שו + טיולרי, שזה בדיוק מה שעשינו לבת הארבע וחצי יום קודם. וגם שנה קודם. ושנתיים קודם (ואז היא נהנתה מאוד על הגלגל הענק). אז העברתי אותך סופית למועדפים. לא בגלל הסופר-קוליות, שלא מתבטאת דווקא בפוסט הזה, אבל בגלל ה-4 והקטנה שזה בדיוק הגילים שיש לנו וזה מחתים את ההמלצות בהתאמה מצויינת.

    התירוץ שבשמו אני כותב לך הוא עדכונון קטן לגבי האוכל באיזור הסיטה: היינו שם היום ואכלנו צהריים בלה-ויולט, מסעדה קטנה ומאוד נחמדה שמצאנו ברחוב המקביל (av. Corentin Cariou) שהתברר בדיעבד שגם במישלן חושבים עליה דברים נחמדים. היה טעים, הרביולי לראשונה בעיקר, וגם היה זול (פורמולה ב-19 או משהו). ואגב, לא הרימו גבה בנושא הילדות.

  2. תודה רבה, יונתן.

    זה משמח לדעת שיש דברים נחמדים מחוץ ללה וילט.
    התוכל להיות יותר ספציפי, האם אתה זוכר את שם הביסטרו? או שהיה שם רק אחד?

  3. סליחה על האיחור…
    בודאי שיש לו שם – לה-ויולט La Violette

    ויש אפילו אתר http://www.restaurant-laviolette.com/
    הם גם בטח מופיעים ב-:C…

  4. יש לנו ילדים בני 5 ו-9. האם מומלץ לרכוש כרטיס משולב גם ל-geode ? אם אני זוכר נכון יש לילדים מה לראות גם מעבר לסיור של השעה וחצי. האם אני צודק ? תודה מראש. גיא

  5. שלום,
    אני לפני טיול עם 3 ילדים לפאריז, והגדול בין 14.5
    האם הפארק הזה מתאים גם עבורו?
    תודה, מעין

התגובות נעולות.

סגירת תפריט