יש מיליון.

אליאנס פרנסז: בשדרות רספאיי המקסימות, אזור שכיף לבוא ולחזור ממנו, מוסד גדול ומסודר, הכי מוכר, אבל מפעל לסטודנטים. אני השתתפתי בקורס הערב שלו, פעמיים בשבוע, שעתיים כל פעם. המורה, אנה, היתה פשוט מעולה, ונראה ששיטת הלימוד שלהם בנויה לתלפיות, אבל אל מול כל היתרונות מתנשא חיסרון אחד בולט: מספר התלמידים בקבוצה. אצלנו היו 15 תלמידים, כך שבכל שיעור הזדמן לי להשמיע משפט או שניים, חוץ מאשר במשחקי התפקידים. הרגשתי שאני לא מתקדמת בכלל, אבל במבחן קיבלתי בכל זאת 88.

ורלן: בית ספר מתוק וקטן, ברובע ה-13 בבוט או קאיי המקסימה בתכלית, ליד פלאס ד'איטלי. הבית ספר – חדר ותו לא, שייך לשני מורים, קלודין וז'אן, נדמה לי, שמבטיחים לא יותר משישה תלמידים בקבוצה, ולרוב זה הרבה פחות. מבנה המערכת שלהם מגניב ומתאים למי שרוצה להשקיע זמן קצר מדי יום בשיפור הצרפתית שלו: הקורסים הם שיעורים של שעה וחצי מדי יום במשך חודש, והרמה עולה לפי השעה ביום. כלומר – המתחילים המוחלטים מתחילים ב-8:15 בבוקר, לומדים חודש. מצליחים – עוברים לרמה הבאה – 10:00, וכן הלאה. קלודין, אצלה למדנו אני ובן זוגי, כלומר שלושה חודשים במצטבר, היא מורה טובה, הקבוצה הקטנה היא להיט, כי היו בה אנשים מצוינים, מתגוררים בפריז או שהגיעו אליה לתקופות ארוכות, ולא בעיקר צעירים בטיול אחרי צבא כמו באליאנס. אבל, איך אומרים בצרפתית, איך היא אמרה בעצמה על עצמה: אל אה לה קרקטר. ולא תמיד זה נעים. זול יותר מאליאנס.

אטליה 9: בית הספר של אריק ברובע ה-9, ליד מונמרטר, מטרו גרנד בולבארד. ההתחייבות שלהם היא ללא יותר מתשעה תלמידים בקבוצה, וגם כאן לרוב יש פחות, אבל הם באים ויוצאים הרבה יותר מאשר בורלן. רוב התלמידים כאן הם בהחלט צעירים אחרי צבא, והמקום נראה קצת כמו אכסניית נוער, אבל המורה שאצלה למדתי היתה מצוינת, ואריק מאוד גמיש איתי בנושא הההשתפות בשיעורים.  יש שיעורי ערב לחפיפניקים כמוני וכמובן קורס בוקר אינטנסיבי של ארבע שעות חמש פעמים בשבוע. לא יקר.

קריאת רשות:

"מפריזה" – לשבור את השיניים

באותו עניין:

אתר מוצלח ללימוד צרפתית

יונתן מוסר את הקודים הסודיים של הצרפתי הנהנתן – על סלנג צרפתי

argot – אתר ללימוד סלנג צרפתי בסיסי

שתפו

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. המקום שבו לא הלכתי ללמוד צרפתית, אבל באמת הייתי רוצה:

    קורס איזרוח/תירבות בסורבון: רציני, יסודי, מעמיק. למי שרוצה לעשות את זה ממש כמו שצריך: http://www.ccfs-sorbonne.fr/

  2. רק לי האתר של אטליה 9 לא עובד? לפני כמה ימים הוא עבד מצוין וביומיים האחרונים הוא לא עולה…

התגובות נעולות.

סגירת תפריט