סולד שאינם סולד. אמצע אוקטובר בחנות ברו דה ריבולי
סולד שאינם סולד. אמצע אוקטובר בחנות ברו דה ריבולי

סיילים כאן, כמו הואקאנס, הם עניין מהותי, עד כדי שהם מעוגנים בחוק. לפי החוק, יש שתי תקופות רשמיות של סיילים, להלן Soldes, בשנה: בינואר וביולי. ההנחות אז מוכרחות להיות אמיתיות, כלומר אסור לחנויות להעלות מחירים לרגל הסיילים ואז להוריד אותם בהפגנתיות, ובדרך כלל הסיילים אכן שווים מאוד, ממיליוני פריטים בחמישה יורו ב-H&M ועד מעילי עור במאתיים יורו ומגפיים שווים באופן מוחלט בפחות.

כן, זאת בעיה אחת שהסיילים בפריז לא מצליחים לפתור, התשלום המעיק הזה ביורו.

השנה סייל החורף מתחילים כנראה ב-7 בינואר 2009, ויימשכו כרגיל במשך חמישה שבועות, של הנחות שיגיעו עד לשבעים אחוז, וילכו ויתגברו, עם הסבב הראשון של ההנחות והסבב השני של ההנחות על מה שכבר נשאר.

סייל הקיץ מתחיל בסוף יוני (ה-24 ליוני 2009, כנראה) ויימשך עד תחילת אוגוסט.

לא מאוד אוהבים כאן כשמצלמים בחנויות. בסיילים עוד פחות
לא מאוד אוהבים כאן כשמצלמים בחנויות. בסיילים עוד פחות

בין סייל החורף לזה של הקיץ אסור לקיים שום דבר שייקרא Solde, כי אחרי הכל ועם כל הכבוד לאוונו מונטאן, זאת מדינה די סוציאליסטית, ואסור שסוחר אחד יקדים את האחר בהנחות המפליגות ובשלטים האדומים Soldes! וגרוע מזה, בפתקי המחיר האדומים-לבנים הפושטיים המוצמדים גם לבגדים יקרים לגמרי, ומוזילים אותם באופן ניכר, אבל גם את חוויית הקניה.

אז הסיילים כאן שווים לאללה, הפריטים השווים הופכים להיות נגישים ורכישים, אבל מאוד קשה להתאפק עד הסיילים. ולמרבה השמחה, כנראה שגם לסוחרים.

מתברר, שהצרפתיות מגלות משמעת עצמית לא רק במה שנוגע לאוכל, אלא גם בכל הנוגע לקניות, והן – והם – לא קונים עד הסיילים. ולכן התחילו במכירות המוקדמות כבר מאמצע אוקטובר. אסור להן להקרא soldes, אז הן נקראות "שבוע מיוחד", 7 ימים של שיכרון חושים, ימי הזהב, מבצעים ועוד כל מיני שמות אפשריים, אבל השורה התחתונה היא, שמאמצע אוקטובר ועד לכל הפחות אמצע נובמבר, אפשר למצוא כאן די הרבה הנחות ניכרות.

בנאף נאף, למשל, שאמנם בארץ יש לזה עוד רבע אפיל אבל פה זאת אחת הרשתות הפארשיות והזולות, מדדתי לפני שבועיים ז'קט עור לא רע בכלל (אם כי סגול) בשבעים יורו, וז'קטי עור אחרים נחמדים וקצרים, בצבעים הגיוניים יותר כמו חום, שחור ולבן, עלו מאה, שגם זה ממש לא נורא. בבתי הכלבו כמו גלרי לאפייט, בון מרשה, פרנטמפ, יש מבצעים כל הזמן, וחשוב לשים לב לביטויים כמו promotion, jour d'or, 3 jours de, ולשלטים גדולים ולמודעות במטרו.

שתפו

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. אוח… הדברים החשובים באמת… וטוב שיש חוקים. תחגגי לך 🙂

התגובות נעולות.

סגירת תפריט