השמלה שעל הבובה אזלה. COS
השמלה שעל הבובה אזלה. COS

בין שמחתי הגדולה לגלות בלונדון סניף גדול של בננה ריפבליק ואכזבתי למצוא שם שום דבר בשבילי, נכנסתי לחנות אחרת, שנראתה רשתית למדי אבל די מעניינת, שנקראה COS. היא נראתה כל כך מבוססת ומגובשת, שהתפלאתי מאוד שלא שמעתי עליה, ועל אף שמדדתי שם כמה בגדים מוצלחים ממש, קצת היססתי להוציא שמונים יורו על חולצת-שמלה סריגית בכחול מעולה, עם ריצ'רץ' אלכסוני. שוב הרגשתי, בו בזמן שידעתי שטעות גדולה  בבסיס הרגשתי זאת, שיש לי עוד יומיים בלונדון, שאם לא אמצא שמלה אחרת, זולה יותר או מוצלחת עוד יותר, אחזור לשם ואקנה את ההיא.

ביג מיסטייק. בטיול קונים מה שמוצא חן, לא חוזרים לאחור ולא מתחרטים.

ובכן, אשמתי וחטאתי, כי פספסתי את הידיעות על COS הפרויקט החדש מבית H&M. כפי שבאיחור רב קראתי אצל לירוי שופן, COS היא ל-H&M מה שבננה ריפבליק היתה לגאפ: קו בוגר יותר, עשוי יותר, מעניין יותר אבל בניגוד לבננה הנחשקת, הכה חסרה בפריז – בעל סגנון משל עצמו. ראשי התיבות של COS הן קולקשן אוף סטייל, סוף סוף. והסטייל שלו הוא לרוחי: יש צבעים, אפילו חזקים, אבל לעתים בגרסה סטון-וושית, יש אלכסונים וא-סימטריה ודראפה ועוד התחכמויות בטוב טעם שמצורפות לגזרות נקיות, רוחו המבורכת של גן החשמל אופפת את, שוב, בננה ריפבליק.

לשמחתי הרבה, התברר של-COS סניף ברו דה רוזייה במארה, כן, ליד הפלאפל, ליד המקום החמוד הזה.  אני מודה, זאת היתה אחת הפעמים היחידות שבהן התלבטתי אם אני צריכה לשמור את הסוכריה הזאת לעצמי. בגדים לבישים מספיק, מעניינים מספיק, תפורים לא רע בכלל, ואפילו מתאימים לגילי ההולך ונעשה מופלג, ולא נורא יקרים: שמלות ערב שחורות בשבעים יורו, חצאיות בחמישים, כמעט מנגו. אבל עושה רושם, גם מהחנות ההומה באמהות ובנותיהן (הי! יש גם מחלקת גברים נחמדה לאללה, באותם צבעי אפור-כחול-סגול מוצלחים), כי ככל הנראה, אם ארצה או לא ארצה, COS תהיה הלהיט של הקיץ הקרוב, ואם תשמור על האיכות ועל רמת המחירים, היא תלהט גם בעוד הרבה קיצים עתידיים.

השמלה שלי, אגב, כבר לא היתה שם. מתברר שבנות פריז נחושות מאוד למנוע אותה ממני, אחרי ההיסוס הקטן שלי מולה בלונדון. אבל בניגוד לחללית האם, H&M, שבה מפצירים בך בצרפתית לקנות ולמדוד בבית ומקסימום להחזיר או להפוך את הסוודר בעשרה יורו לפיג'מה, ב-COS יש תאי הלבשה רחבים, רבי קולבים ומראות, וגם מוכרות אדיבות שהולכות לחפש במחסן, ואפילו הציעו לי להתקשר ולשאול אם היא תגיע ולשים אותה בצד. והיא עוד תגיע.

Rue des Rosiers, 4. 4e
01.44.54.37.70
Metro: St-Paul

שתפו
סגירת תפריט