Kinneret by Moshik Lavie - Paris, 2010 (Medium)

 

פריזאית (ש"ע) 1: אשה חסרת גיל ושופעת אלגנט ונון שאלאנט, שמסתובבת בין חנויות היד השניה להיכלות השאנז אליזה על עקבים דקיקים, נודדת כמו ציפור בסתיו מהאגף המסופוטמי בלובר למיצג בפאלה דה טוקיו, יושבת לצהריים על שני מקרונים בלדורה וכוס של שמפניה, משלימה את קריאת החובה שלה בספרות מודרנית, פילוסופיה ומארי קלייר. לא שוכחת לבדוק מה קורה באיזורים הפחות מוכרים של העיר, לא שוכחת לנשק כל מכר רחוק על שתי הלחיים, ולעולם לא שוכחת להתלונן קצת (הקיטורים בפריזאית מרזים. זה הסוד של הצרפתיות, למקרה שתהיתם).

פריזאית (ש"ע) 2: שפה סתרים הרווחת בעיר פריזמזכירה צרפתית, אך מהירה ממנה, מסוגננת, מושתתת על הנחות יסוד תרבותיות ונפשיות שזר לא יבין, ולעתים קרובות מלווה בעיקום אף או לכל הפחות בהרמתו.

פריזאית (ש"ע) 3: תורת ההנאה המושלמת מהעיר פריז בביקור הקצר ביותר שתוכלו לאפשר לעצמכם או בנסיעה הארוכה ביותר שתצליחו לחלץ לעצמכם. פריז היא עיר יוצאת דופן בעושר שלה, יש בה אמנות ואוכל ותרבות ורחובות ובתים ואנשים וקניות וילדים וגנים וטבע; אבל השפע מבלבל ומטעה. אפשר בקלות לאכול יקר ורע במקום לאכול טוב וסביר, ליפול לאגף המשמים ביותר בלובר, לפספס את האירועים המרתקים שמתרחשים בדיוק בזמן הטיול שלכם בעיר. ואפשר ללמוד פריזאית כמו שצריך.

בשביל זה אני כאן.

אני סופרת ויועצת ארגונית (ואתם מוזמנים מאוד לאתר הייעוץ שלי, ::רווחים::). מ-2007 ועד 2010 חייתי בפריז עם בעלי ושתי בנותיי. מפריז כתבתי טור שבועי לידיעות אחרונות ו ל-YNET על חיינו בעיר הנפלאה והמשונה הזאת, ועשיתי לילות כימים כדי ללמוד את הניב הפרטי של האנשים, של הרחובות, של המקצב הפנימי של העיר הזאת. במשך השנים האלה, וגם אחריהן, במהלך הביקורים התכופים והארוכים שלי בעיר, ניסיתי וטעיתי, טעיתי וצדקתי, הלכתי לאיבוד ומצאתי. ועל כל אלה כתבתי.

פריזאית 2.0: המדריך הסודי לעיר היפה בעולם והמגזין לעניינים מעניינים

9 שנים אחרי ש"פריזאית" באה לעולם, מאות פוסטים, עשרות משתתפים אורחים ועשרה פרויקטים חגיגיים מאוחר יותר, היא מחדשת פניה (לא בוטוקס, עדיין לא. תסרוקת חדשה, אולי גם מלתחה). טכנולוגית, כי בכל זאת, אנחנו כבר לא ב-2008 אנימור, ועיצובית, מאותה סיבה, אבל גם כדי שהאתר יוכל להגיש בנוחות את כל מה שהוטמן בו בשנים האחרונות: גם הכל אודות פריז, קצת על העולם, הפרויקטים שבסלון והמלצות לבתי מלון.

"פריזאית" היא ספר הכתובות, שבו המלצות וחוות דעת רק על דברים שניסיתי בעצמי ועל חשבוני. בקטגוריה "פריז" תמצאו המלצות על מסעדות, מוזיאונים, שווקים וחנויות. בעמוד הפייסבוק של "פריזאית" תמצאו עדכונים שוטפים על מה שקורה עכשיו בעיר הזאת ובסביבותיה הגשמיות והנפשיות.

"פריזאית" היא גם יומן המסע שלי, על נסיעות לערים זרות, על הגירה ועל חזרה. בקטגוריה "עולם" נמצאות הרשימות על נסיעות לערים זרות.

"פריזאית" היא גם הסלון הדיגיטלי שלי. פעם-פעמיים בשנה אני פותחת את דלתותיו לכותבים אחרים – סופרים, משוררים, צלמים, ציירים, מאיירים – חברים, או חברים לעט או חברים לדרך, מוערכים ומוכשרים. יחד אנחנו צוללים לתוך נושאים, כדי להגיח מהם עם פרויקטים חגיגיים, מרתקים, רבי פנים ומגוונים. את כולם אפשר למצוא כאן, ב"סלון".

ובמקרה שכל אלה עוררו אצלכם חשק דחוף לנסיעה, כאן (וגם בעמוד הכניסה, למעלה מימין) אפשר להזמין מלון. המלצות בלתי תלויות על מלונות ייאספו בקטגוריה "מלון", ובכל אופן, בעת הזמנת המלונות ב"בוקינג" דרך "פריזאית", המחירים הם מחירי בוקינג הרגילים, שמתוכם "פריזאית" מקבלת עמלת הפנייה קטנה. לכם זה עולה אותו דבר, וזו דרך נחמדה לתמוך בפעילות האתר.

*

טוב שבאתם, שמחה שאתם כאן. מוזמנות ומוזמנים להרשם לעדכונים*, לעקוב אחרי עמוד הפייסבוק של פריזאית** או אחרי עמוד האינסטגרם שלה (שמטיילת בארץ ובעולם), להזמין מכאן מלון לחופשה בפריז או לכל מקום בארץ ובעולם.

אתם מוזמנים להגיב, לתקן, לעדכן, לשאול לפני וגם אחרי, ובעיקר אתם מוזמנים לכאן מאוד, שוב ושוב.

שלכם,

כנרת רוזנבלום

IMG_3472 (Medium)

 

* ההרשמה לעדכונים ישירות באתר מאפשרת לי ולכם להיות בקשר בלי להיות תלויים במדיניות המסחרית של פייסבוק. עם ההרשמה, יישלחו אליך רק עדכונים על פוסטים חדשים, ואל דאגה, "פריזאית" בעד חופש הבחירה. לא נעשה שום שימוש אחר במייל שלך וכמובן שאפשר לבטל את הרישום בכל עת.

** כדי לקבל באמת עדכונים מעמוד הפייסבוק לא מספיק ללחוץ על לייק, אלא גם לבחור See First בכפתור Following הצמוד לכפתור Like בראש העמוד. טכני, אבל מהותי. 

 

סגירת תפריט