Bastille Night
Bastille Night

(תהרגו את ורדי, לשעבר תושבת נלהבת של הרובע ה-11, היא לא מוכנה לקרוא ל-Bastille בסטיליה. אז בבקשה, הכירו נא את הבסטי ובאותה הזדמנות גם את העיר פארי. ברוכים הבאים; כ.ר.).

* בסטי – מארה – פומפידו:
מכיכר הבסטי נכנסים לרחוב בסטי, פונים ימינה לרחוב טורנל, שם נמצא בית הכנסת הגדול של פריז, ברחוב פה דה לה מול פונים שמאלה לכיוון הפלאס דה ווז' ומשם ממשיכים ישר כל הזמן לרחוב פרנק בורג'וואה. באחד הרחובות פונים שמאלה ונכנסים לתוך המארה. עוברים ברחוב רוזייה – מעוז היהודים והפלאפל, רחוב וייה דו טמפל וברחובות הקטנים שחוצים אותם עד שמגיעים למרכז פומפידו.

* בסטי לכיוון האיים:
מכיכר הבסטי הולכים בולבארד הנרי ה-4 , חוצים את הגשר סולי ומטיילים בשני האיים של פריז – איל סנט לואי ואיל דה לה סיטה עליו גם נמצאת הנוטר דאם.

* סיור מוניומנטים (ארוך למדי ברגל, אפשר לנסוע את חלקו עם קו 76 ):
מכיכר הבסטי מתחילים ללכת על רחוב סנט אנטואן (שימו לב לא להתבלבל בינו לבין רחוב פובורג סנט אנטואן שנמצא מצידה השני של הבסטי). רחוב מקסים משובץ מעדניות וחנויות. בהמשך משתנה שמו והופך לרחוב ריבולי, אחד הרחובות המרכזיים של פריז. מיד אחרי בניין העירייה המרשים (ההוטל דה ויל) תמצאו את כל החנויות השוות, כל השמות, כל המותגים. מההוטל דה ויל ממשיכים על רח' ריבולי לכיוון הלובר, מתפעלים מהפירמידה, חוצים את גני טיולרי, ממשיכים דרך הקונקורד, השאנד אליזה ועד שער הניצחון. ארוך, מעייף אבל מקסים.

* אמת האמנויות והטיילת התלויה:
מכיכר הבסטי פונים לרחוב ליון (ממש ליד בניין האופרה החדשה) וממשיכים לאוונו דומניל ((Daumesnil). מחפשים בצד שמאל מדרגות שעולות למעלה לטיילת מרהיבה באורך 4 ק"מ שנמצאת בגובה של קומה שלישית. טיילת יפהפיה ובסופה פארק מקסים. מתחת לטיילת נמצאות גלריות וחנויות מעצבים מיוחדות.

– ורדי פרידמן, חיה בפריז 5 שנים, מורה ליוגה, אוהבת לאכול ולבשל

לא רחוק משם:

מסלול נוסף, בחצר האחורית של הבסטיליה

אסקלונה, חנות נעליים ברו דה לה רוקט.

La Fee Verte, קפה אינטרנט ברו דה לה רוקט.

שה ז'אנו, ביסטרו פרובנסלי שמח.

שה קלמנט, מסעדה מסורתית מתאימה למשפחות.

בלו אלפנט, מסעדה תאילנדית יוקרתית.

שתפו
סגירת תפריט