vivaduc des arts
vivaduc des arts

זה ממש מהמקומות הקלאסיים לקטגורית "אם אתם כבר בסביבה". כי הויואדוק דז ארט והפרומנד פלאנטה הם נחמדים ברמה המקומית ודוגמא נהדרת לפיתוח עירוני, אבל הייתי משקיעה בהם זמן, רק, אם למשל, יש לכם שעתיים פנויות עד לאופרה שבבסטיליה.

הויואדוק הוא בעצם מוביל מים עתיק, שבין קשתותיו נפתחו חנויות, גלריות ובתי מלאכה. פריז, כידוע, היא לא ניו יורק, ולכן בתי המלאכה והגלריות מרתקים יותר במלאכת יד קפדנית וטובה מאשר ביצירתיות וחדשנות. מבעד לחלונות הזכוכית הגדולים כיף להציץ לאלה שמאיירים כלים בעבודת יד, בונים כינורות וטווים חוטים ואורגים בדים. יש גם חנויות של כלי בית וסירים מהודרים ומצוינים וגלריות. אבל לא נראה שזה מקום טוב במיוחד לשופינג. המלצת הקניות היחידה שם היא Tissus Malhia, בית מלאכה לאריגת בדים יפהפיים ומיוחדים, יושבות שם נשים ובוחרות חוטים שונים ומשונים וממש אורגות אותן לכדי בדים משגעים, שאפשר לקנות גם בתצורתם המקורית או כצעיף, חצאית או ז'קט. ז'קטים נעים סביב המאתיים יורו, חצאיות בהרבה פחות ויש גם פינת מציאות, אבל זה מסוג הדברים שאחרי שמתאהבים בהם מאוד קשה לבחור אחד אחר רק כי הוא בחמישים אחוזי הנחה.

אם מחליטים כבר לעשות את הויואדוק, אפשר לחזור אחר כך לכיכר הבסטיליה דרך הפרומנד פלאנטה, השדרה שהוקמה על גבי הויואדוק, במקום פסי הרכבת שהיו שם קודם: יש למצוא את גרם המדרגות הקרוב, וללכת בתוך שדרה פורחת, תלויה שלוש קומות מעל מפלס הרחוב, ולהתפעל ממה שזה עשה לפיתוח הסביבתי ולבתים הצמודים אליה. אם תיסחפו עד קצה הטיילת, תגיעו לגני Ruilley בשדרות Daumesnil, מקום נחמד לפיקניקים.

Tissus Mahlia, 19, Ave. Daumesnil, 12eme. 01.53.44.76.76

Métro: Bastille

שתפו
סגירת תפריט