רחוב ברובע השישי ליד סן ז'רמן  בדצמבר
רחוב ברובע השישי ליד סן ז'רמן בדצמבר

כריסמס בפריז הוא סוג של חלום, גם סילבסטר, אז זאת הזדמנות להרחיב את היריעה בשביל החולמים על כריסמס פריזאי באשר הם.

ראשית, מכיוון שזאת לא מדינה דתית במיוחד, חג המולד כאן נחשב בבירור כחג מסחרי בעיקר. גם בגלל החורף והקור, אין המון אירועים רחוביים. החנויות הן אלה בעיקר שמתגייסות לרוח החג, מה שאומר חנויות יפהפיות זוהרות באלפי אורות וסרטים בירוק אדום זהב וכסף. מבצעים? נגיד. יש כוונות כאלה, די יקר בסופו של דבר.

העיר כולה תתחיל לנצנץ בשלל אורות כבר מה-26 בנובמבר עד ה-18 בינואר בשנה הבאה. זה כבר יהיה הנצנוץ של הסיילים הקרובים ובאים.

החלקה על הקרח ברחבת Hotel de Ville
החלקה על הקרח ברחבת Hotel de Ville

יש שני מנהגים עירוניים הנפוצים בעונת הזאת של השנה: החלקה על הקרח ברחבה שמול ההוטל דה וויל וצפיה בחלונות הראווה המומחזים היטב של גאלרי לאפייט ושל פרינטמס בבולווארד האוסמן ברובע ה-9. זה משפחתי, נעים ומאוד פריזאי. לילדים מפזרת העיריה גם קרוסלות חינם. בחיי.

חג המולד מול חלונות הגלרי לאפייט. מסורת זו מסורת
חג המולד מול חלונות הגלרי לאפייט. מסורת זו מסורת

מבחינת הרומנטיקה – קור, פריז, אורות כריסמס (כמובן, נואל בשבילכם) – אתם מסודרים. כל מה שאתם צריכים, חוץ מכפפות טובות וצעיפים, זה ליפול לאחד מ- Marchés de Noëlשווקי חג המולד, הפזורים בביתנים בכל הכיכרות המשמעותיות, Nation, Bastille, St. Germain des Pres, ואיפה לא. בינות לעצי אשוח שקונים כאן פחות ופחות (יקר מדי, לא אקולוגי) אפשר לקנות מתנות: צעיפים, סנטות קטנים (pere Noël) ובעיקר לקנות שם vin chaud – יין חם המפשיר את הלב ואת הגוף. יורו-שניים, והרבה אדים על הפנים לכמה דקות ובערה פנימית קצרת טווח.

השוק הגדול ביותר של חג המולד בסביבות פריז נמצא דווקא בלה דפנס, שם עד ה-28 לדצמבר, ממש כל יום, יציגו את מרכולתם הצבעונית, המפתה והמתעקשת על אותנטיות לא פחות מ-350 ביתנים. קר נורא בין המגדלים, אז תתלבשו טוב, אבל זה נשמע כמו שילוב מוחץ של עבר ועתיד, הבקתות, המגדלים, הרוח, והסנטות הקטנים (פר נואל במקומית).

אפשר גם לעבור ולראות איך מעצבי העל מטפלים בעצי האשוח המסורתיים (טרוקדרו, 10-15.12.08). אך קלאסית יותר ובטח מפוארת ומלאת הוד היא האפשרות להצטרף למיסת חצות באחת הכנסיות הגדולות בפריז.

במהלך כל חודש דצמבר מתקיימים סיורים ליליים במונמרטר, שהיא לא רק מקום ציורי, אלא ניתן גם להשקיף ממנה על כל פריז. הייתי בהחלט מתלבשת טוב לסיור לילה בדצמבר. 1.80 יורו למשתתף. פרטים בטלפון: 01.53.06.68.80.

במקרה שאתם משפחה עם ילדים, הכינו מבעוד מועד את הכרטיסים למופע "עולמו של נמו" במסגרת מופעי "דיסני על הקרח" (3-17 בדצמבר, בזנית, 21-44 יורו לכרטיס). מסעדות כדאי לחפש ולשריין מבעוד מועד, כי חלק מהן, כמו גי סבואה למשל, מנצלות את ההזדמנות שמרבית הפריזאים נוסעים לסקי או למשפחות בכפר, וסוגרות את שעריהן כדי לאסוף כוחות לשאר החורף.

Carrousel de Hotel de Ville
Carrousel de Hotel de Ville

דבר אחד אין בדרך כלל בפריז: שלג. נו, גם זה פתיר. ה-Stade de France  (שאליו מגיעים בקלות ב-RER B) מתמלא מדי שנה בשלג ופתוח לציבור למשחקים בשלג, ספורט שלג, מגלשות שלג, מזחלות שלג, רכבל שלג, וסדנאות – – דווקא של שוקולד. 9 יורו לילדים עד גיל 11, 12 ומעלה 12 יורו, עד גיל ארבע חינם. להזמין כרטיסים מראש ולקחת בחשבון שה- 20-31 לדצמבר, 24,26,30-31 כבר מלאים).

ובכל אופן, סוף שנה ותחילתה של חדשה, יהיו מכל עדה שלא יהיו, אלה תמיד הזדמנויות להביע משאלות ולבטא רצונות. אז שיתגשמו, בפריז או בכל מקום אחר.

* המלאכותית, כמובן. או כל דבר אחר שהוא מחמם דיו.

שתפו

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. וואוו…אהבתי את הפוסט (-: ומה שחסר באמת בפאריז זה פסטיבלים גדולים בחוץ לקראת החג, ושוב בגלל הקור זה זה לא מתקיים. אפשר גם לטייל בסביבות האייפל ולהתפלל לשלג ואז זה באמת רומנטי (-:

  2. תודה, סטרוברי. אפילו אותי זה הכניס לרוח החג (ואני אפילו לא אהיה כאן השנה בחג, לכן הכינותי מראש).

    אני חושבת שלא רק בגלל הקור אין כאן פסטיבלים. משום מה, חגים לא נחגגים כאן בכלל בחוצות. הכל קורה בארוחות ערב ארוכות וממושכות במשפחות פנימה, ואת החג רואים, כפי שכתבתי, בעיקר במוצרי הצריכה.

    אבל זה רומנטי, בלי ספק. אורות השאנז, למשל, אין עליהם בתקופה הזאת.

  3. בתור מי שמתענגת על האתר והטורים שלך על בסיס קבוע, אני שמחה להזמין אותך ואת כל מי שנפתח לו התאבון לעוד קצת פריז בקריסמס להצצה בבלוג שלי http://www.liathadas.com/91740/קריסמס

  4. למי שנמצא בפריז עד 11 לינואר מומלץ מאד מאד לראות בtheatre des champs-elysees את
    מופע הפלמנקו של sara baras
    ביסטרו צרפתי מעולה a la biche au bois 45 avenue ledru-rollin tel 0143433438

  5. יופי של פוסט !
    אשמח לקבל טיפים על השנה כי אני וזוגתי מתכוונים להיות בוויקאנד של ה-31 🙂
    ד"א, האם יש הופעות מוזיקה בדצמבר-ינואר ?

    תודה !

  6. הי, סליחה על הבורות… יש ימים בדצמבר שבהם הכל סגור ולא כדאי להגיע?

  7. שלום פריזאית,
    נהניתי לשוטט באתר שלך, אבל עדיין לא מצאתי תשובה למה לעשות בערב השנה האזרחית בפריס.
    בעלי ואני נתאחסן בבית מלון לא רחוק מהצ'אמפ אליזה והייתי שמחה לקבל המלצות. יש לציין כי זו הפעם הראשונה של שנינו בפריז.
    להשתמע,
    שלי

  8. שלום

    אני מתכננת להיות בינואר בפריז ורציתי לדעת האם אפשר ולאן לעשות טיולים של יום מחוץ לפריז,
    (שמעתי על עיירית פרובן ומנזר הנשים) האם זה יהייה רלונטי בעקבות מזג האויר?
    כמו כן איכן ניתן לקנות כרטיס לקברט והאם ניתן לקנות כרטיס רק להופעה ללא הארוחה?
    ובכלל אשמח לקבל המלצות על פריז.

    לימור

התגובות נעולות.

סגירת תפריט